7 Şubat 2016 Pazar

Wordpress te WP_Query kullanımı


Selamlar bu yazıda Wordpress'te WP_Query nasıl kullanılır buna biraz değineceğim.

WP_Query nedir?

WP_Query, Wordpress'in bir sayfada gösterilecek içeriği veritabanından çekmesini sağlayan php sınıfıdır.



WP_Query'yi nerede, niçin kullanacağım?

Wordpress ile tema geliştiriyorsanız ya da içerik yönetim sistemi olarak Wordpress kullanıyorsanız ve kategorilerinizden birine özel sayfa / tasarım yapma ihtiyacınız var ise WP_Query sınıfını kullanabilirsiniz.

WP_Query nasıl kullanılır?

Örneğin sitenizdeki kategorilerden birisi "Otomobil" olsun. Ve insanlar otomobil kategorinizi görüntülerken onlara normalde beyaz olan site arkaplanınızı siyah olarak göstermek isteyin.

Bunun için temamızın dizininde "otomobil" kategorimize özel bir sayfa oluşturmamız gerekiyor.

Örnek kategori ismimiz "otomobil" olduğu için tema dizinimize "category-otomobil.php" adında bir php dosyası oluşturun. Bu dosyanın içerisinde WP_Query sınıfını kullanmanız gerekiyor.

Diyelim ki "otomobil" kategorinizin ID'si 14 olsun.. O halde kullanımımız şöyle olacaktır;

//category-otomobil.php içeriği;
$otomobil_sorgusu = new WP_Query(array(
     'cat' => '14'
));

Not: Bunu yapmak için başka yöntemler de yok değil tabiki ama en anlaşılır örnek olarak bunu seçtim.

Evet, sorgumuzu oluşturduk.. Sonraki işlemimiz döngümüzü oluşturup içerisinde göstermek istediğimiz içeriği sergilemek olacaktır.

Wordpress'te loop ya da döngü başlı başına bir konu olacağı için bununla ilgili başka bir başlık altında yazılarımı paylaşacağım.

Sorunuz olursa yorumlardan gönderebilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın.

1 yorum:

  1. Bisey sormak istiyorum mesela ben il, ilce, mahalle koy/kasaba/ gibi seyler olusturmak istiyorum. Tipki https://www.sahibinden.com/kategori/emlak da oldugu gibi. Aradigim kriterlere gore select option taglarine listeleme yapmasini istiyorum. Bunu nasil yapabilirim?

    YanıtlaSil